Uanset hvor godt dit website er bygget op, designet og arbejdet med, vil der nok altid være et par ting du kan gøre for at gøre det nemmere for dine brugere at foretage en ønsket handling på dit website. Jeg har lavet en quick-guide som du kan lade dig inspirere af, hvis du ønsker større konvertering på dit website.
Hvad er det du ønsker at dine brugere skal foretage sig på dit website? Er det fx at de:
Det du ønsker dine brugere skal foretage sig på dit website – er det du skal optimere din website til!
Der er mange grunde til at optimere dit website, og jeg har valgt nogle grunde ud. Udover at du får udarbejdet et site som arbejder for dig og ikke mod dig, vil dine tests og målinger synliggøre hvad der virker og ikke virker og dermed give dig fingeren på pulsen, i forhold til hvilke parametre du skal dreje på for at opnå success. Her er nogle af grundene jeg har valgt ud:
Her er 7 områder du kan tjekke op på. Det kan være svært at optimere sit eget website, da man har en tendens til at blive “blind” overfor sit eget arbejde. Men prøv at få dine (ærlige) kollegaer eller venner til at gå dit site igennem med dig. Det kan gøre nas at få sandheden at vide, men tro mig, du bliver glad for det bagefter!
Når du optimerer din hjemmside er det ikke interessant hvad du tror er godt og hvad du håber virker. Når du optimerer din hjemmside – tester du – hvad der virker.
Grundlæggende værktøjer kan være fra brugerundersøgelser, Google Analytics, Crazy Egg og Visual Website Analyzer mm.
Landingpages er de sider hvor du virkelig har muligheden for at arbejde med konvertering. Det er de sider hvor dine besøgende lander, når de kommer ude fra nettet. Dine landingpages kan skabe stor værdi, både for kunden og dig, – hvis altså siden konverterer.
Gode råd når du skal konstruere dine landingpages
At optimere din hjemmside er ikke en egangsfornøjelse. Du udvikler dig, du får nye produkter og services, og det er en evig process at forbedre til større success.
Hvad gør du for at optimere dit website til at konvertere bedre?
Der er ofte så mange branche tekniske termer der bliver smidt i hovedet på en,… Read More
Et par gode råd til hvordan du kommer godt igang med at blogge. Read More
Vi kender jo alle brands som Coca Cola, Carlsberg, IKEA, Bilka, Google, Apple og rigtig… Read More
Kender du det: Tiden slår ikke til i forhold til de alle projekter du har… Read More
Kender du det der med at der måske ikke kommer helt så mange penge i… Read More
Få en effektiv hverdag ved at prioritere dine opgaver! Men glem ikke at prioritere på… Read More