Tjen mere ved at optimere din konvertering på websitet!

Quickguide til konvertering af dit website

Uanset hvor godt dit website er bygget op, designet og arbejdet med, vil der nok altid være et par ting du kan gøre for at gøre det nemmere for dine brugere at foretage en ønsket handling på dit website. Jeg har lavet en quick-guide som du kan lade dig inspirere af, hvis du ønsker større konvertering på dit website.

Hvad er det du ønsker at dine brugere skal foretage sig på dit website? Er det fx at de:

  • skriver sig op til et nyhedsbrev?
  • foretager et køb?
  • deler dit indhold?
  • downloader din app?
  • deltager i en undersøgelse?
  • kontakter dig?
  • andre handlinger?

Det du ønsker dine brugere skal foretage sig på dit website – er det du skal optimere din website til!

Derfor skal du optimere dit website til større konvertering

Der er mange grunde til at optimere dit website, og jeg har valgt nogle grunde ud. Udover at du får udarbejdet et site som arbejder for dig og ikke mod dig, vil dine tests og målinger synliggøre hvad der virker og ikke virker og dermed give dig fingeren på pulsen, i forhold til hvilke parametre du skal dreje på for at opnå success. Her er nogle af grundene jeg har valgt ud:

  1. Jo bedre dit site konverterer, jo mindre skal du betale for at reklamere andre steder.
  2. Ved at optimere dit website øger du afkastet på dine nuværende investeringer ved at en større procentdel af dine besøgende konverterer.
  3. Du beholder dine besøgende fordi du leverer det de søger, nemmere og hurtigere ved konvertering.
  4. Du øger din markedsandel, – jo højere konverteringsgrad, jo bedre råd har du til at øge trafikken som giver flere konverteringer. Hvilket giver større overskud på bundlinien…
  5. Behøver jeg nævne flere…?

7 områder du skal se på når du konverter

Her er 7 områder du kan tjekke op på. Det kan være svært  at optimere sit eget website, da man har en tendens til at blive “blind” overfor sit eget arbejde. Men prøv at få dine (ærlige) kollegaer eller venner til at gå dit site igennem med dig. Det kan gøre nas at få sandheden at vide, men tro mig, du bliver glad for det bagefter!

  1. Er dine Call to Actions nemme at finde? og bruger du knapper der er nemme at forstå og trykke på?
  2. Er din grafik tydelig, klar og renset for al uoverflødigt?
  3. Hvordan er brugervenligheden? Er det nemt for den besøgende at søge på dit website og er navigationen nem og overskuelig? Er købsprocessen enkel, og er al uoverflødigt fjernet?
  4. Har du hastighedsoptimeret dit website?
  5. Er dit website skalérbart – til mobiler og tablets?
  6. Sørg for at optimere på din SEO jævnligt. Dine søgeord skal være up-to-date, og dine tekster (og billeder) skal være SEO-venlige. (Optimér med SEO by Yoast, hvis dit website er i WordPress). Vær præcis med dine titler!
  7. Socialt bevis er absolut en faktor – sørg for at have testimonials på dit website, så dine potentielle kunder føler sig trygge hos dig.

Optimerings- og testplan

Når du optimerer din hjemmside er det ikke interessant hvad du tror er godt og hvad du håber virker. Når du optimerer din hjemmside – tester du – hvad der virker.

  1. Du har en hypotese
  2. Du laver en plan
  3. Du tester og måler og sammenligner
  4. Du ændrer
  5. Du starter forfra …

Grundlæggende værktøjer kan være fra brugerundersøgelser,  Google Analytics,  Crazy Egg, Visual Website Analyzer, og Kissmetrics mm.

Konvertér dine landingpages – gode råd

Landingpages er de sider hvor du virkelig har muligheden for at arbejde med konvertering. Det er de sider hvor dine besøgende lander, når de kommer ude fra nettet. Dine landingpages kan skabe stor værdi, både for kunden og dig, – hvis altså siden konverterer.

Gode råd når du skal konstruere dine landingpages

  1. Sørg for en tydelig og klar Call to Action: Køb, del, Tilmeld dig, Prøv det – Kontakt os…
  2. Gør knappen, som kunden skal trykke på, tydelig og synlig. Gør det tydeligt hvad det er kunden får ud af at trykke på knappen. Placer knappen centralt.
  3. Hvis der er billeder af mennesker, så lad ansigterne (på billedet) kigge ned mod knappen – eller vis med pile hvor kunden skal trykke.
  4. Har du content, som ligger under første fold (den øverste, synlige del af dit skærmbillede – inden du scroller ned) så sørg for at dit Call to Action bliver vist længere nede også!
  5. Giv kunden en gave for at trykke på knappen – en freebie, rabat eller andet som udløber på et tidspunkt.
  6. Dit grafiske look skal være simpelt, og ikke anlede til andet end Call to Action.
  7. K.I.S.S – Keep It Simple, Stupid – giv et minimum af muligheder.
  8. Overvej, om du behøver din menu på din landingpage? (der er ingen grund til at kunden klikker rundt på sitet, når nu han er nået til det vigtigste).
  9. Fjern al unødig tekst – men forklar det vigtigste!
  10. Behøver du anden information fra kunden end email – så hold dig til det, jo mindre kunden skal udfylde jo større konvertering.
  11. Du kan øge konverteringen ved at sætte fordelene sammen med visuelle ikoner – men sørg for at de ikke stjæler opmærksomheden fra dit Call to Action.

At optimere din hjemmside er ikke en egangsfornøjelse. Du udvikler dig, du får nye produkter og services, og det er en evig process at forbedre til større success.
Hvad gør du for at optimere dit website til at konvertere bedre?

Få en helt unik gennemgang af dit website og få en personlig videoguide tilsendt!

 

Continue Reading

Få din søvn og få business op i gear!

Få din søvn og få gang i business!

Det er muligt, og der er mange der gør det, og især selvstændige benytter sig af det. Non-stop arbejde – 24/7. Så er du en af dem der glemmer at stoppe arbejdet i tide, og derfor ligger speedet og søvnløs om natten? Og er du så også en af dem der hænger med næbbet dagen efter, og dagen efter – og bare aldrig har energi nok til at udføre det som du brænder aller mest for – nemlig din passion?

Så kan det være det er fordi du skal lære at holde pauser og lære at sove!

Får du en dårlig søvn en enkelt nat, bliver du træt og uoplagt, hvilket ikke er jordens undergang. Men sover du dårligt de fleste nætter er det ikke optimalt for dit drive, dit gå-på-mod, kreativitet og fokus. Dårlig søvn gennem en længere periode påvirker dit funktions-niveau og trivsel. Søvn er ikke blot hvile, det er også en aktiv proces, der har stor betydning for genopbygningen af dine hukommelse og celler.

Søvn er meget vigtigt for dig og dit velvære og sådan set også for om du kan performe i din business. Mangel på søvn svækker immunforsvaret og giver forhøjet blodtryk, stress, fedme og hjertesygdomme. Sagt med andre ord, så er der mange følger hvis du ikke får sin søvn.

Jeg vil derfor på det kraftigste anbefale, at du ikke vælger at arbejde 24/7 bare fordi du er selvstændig – det er vigtigt at få plads til at slappe af og det er vigtigt at få sin søvn.

Her er 9 gode råd til hvordan du får den gode søvn og dermed får din business op i gear igen.

15 gode råd til en bedre søvn

  1. Skab et godt sovemiljø
  2. Undgå stimulerende drikke som kaffe, cola og alkohol før sengetid
  3. Gå ikke sulten eller overmæt i seng
  4. Fast sovetid og kvalitets søvn
  5. Soveværelset er kun til søvn (og sex)
  6. Ryd op i soveværlset, skab ro og luft ud
  7. Slap af før du skal sove – mindst 1-2 timer før
  8. Motionér dagligt
  9. Undgå sovemedicin – den bør reserveres til specielle situationer
  10. Gør søvnen til en nydelse
  11. Har du givet den gas igennem en længere periode, har din krop brug for mere søvn – giv det det!
  12. Vågner du om natten, så undgå at tænde lyset – det vækker dig blot endnu mere
  13. Vær konsekvent og prioritér din søvn – uanset hvad andre måtte sige og tænke
  14. Hold hviledage
  15. Hold ægte ferier (uden arbejde)

Husker du også at give dig selv en pause – og får du din søvn? Ellers lad dette være dig en reminder 🙂

Continue Reading

Små forandringer skaber store forandringer

De fleste kan sikkert nikke genkendende til, at nogle forandringer man gerne vil have ind i sit liv, vokser sig så store, og at det ender med at man ikke får det gjort.  Dette kan gøre sig gældende i mange elementer af ens liv, f.eks. i forbindelse med ønsker at starte virksomhed, hvor mængden af opgaver vokser sig så stor at man ikke får dem løst. Sagt med andre ord man mængden og størrelsen af forandringerne låser en fast.

Der er heldigvis måder at komme ud over det problem på, her er mine 5 gode råd til hvordan du kommer videre fra en sådan fastlåst situation Lad mig starte med at komme med et eksempel på en situation

Jeg arbejder 07:00 til 15:00 hver dag og har der foruden transport tid, en søn, en kone og andre ting der skal passes. Jeg har i de seneste par år slækket på motionen og den sunde mad, og får ikke gjort det jeg gerne vil have gjort i der hjemme og jeg får heller ikke den business startet op som jeg gerne ville starte. Grunden er at det hele simpelthen føles som en alt for stor mundfuld at spise – hvilket gør at jeg render rundt i cirkler for at se hvad skal der løses, uden at komme videre med noget som helst.  Tankerne bliver ledet hen på at jeg burde løbe 5 km mindst 3 gange om ugen, lave ordentlig mad om hver aften, få skrevet min forretningsplan, lavet min hjemmeside, og få lavet den bog jeg gerne vil sælge. SUK! – man bliver jo helt forpustst af at tænke på det.

Efter at have eksperimenteret og læst en del om selvudhvikling etc. igennem tiden, er jeg kommet frem til 5 gode råd der kan hjælpe på vej ud af blokaden. Nedenfor kan du se mine råd:

Her er min 5 steps guide til hvordan du bryder  mønsteret:

  1.  Skab et overblik, lav en lang liste med hovedpunkter og underpunkter over hvad der du gerne vil opnå
  2. Vælg 1-2  hovedpunkt du ønsker at komme igang med – lad os antage at jeg gerne vil igang med løb som det vigtigste, da det giver energi som formentlig kan smitte af på de andre punkter på min liste. Ud over det har jeg valgt at jeg vil starte op på min virksomhed som et andet hovedpunkt.
  3. Sæt underpunkterne ind i en plan (max 2-3 punkter udvælges), således at du f.eks. skriver løbe 3 km. hver søndag morgen (ikke 5 som man kunne føle sig fristet til og ikke 3 gange om ugen.), gå en lang tur hver onsdag sammen med min familie. Under virksomheds punktet vælger jeg at jeg skal bruge 1 time mandag og en time torsdag på at lave en virksomhedsplan. Dette er det absolut vigtigste punkt, det er super vigtigt at man er 100% realistisk og kun vælger det man er sikker på at man kan overkomme). Planen bør dække 1 måned.
  4. Hold fast i din nye plan og skab forandringerne i det små i starten. Det er super vigtigt at holde sig til planen og ikke gør mere end det man havde planlagt, specielt i starten er det vigtigt, da man meget hurtigt kommer til at overgør det og dermed kommer til at presse sig selv til noget man i længden ikke kan overkomme det.
  5. Når man har gennemført de ovenstående punkter og har været igennem hele listen og den første måned er overstået, gentager man hele processen igen, dog med den lille forandring at du jo allerede har en plan, så det er i virkeligheden blot justeringer og opdateringer af planen.

Wuhuu hvis det er lykkedes dig at overholde og gennemføre planen den første måned, så er jeg sikker på at du sagtens kan komme videre. Der går nemlig ca. 30 dage med at bryde en vane, og du har lige været igennem de første 30 dage. Tanken er simpelthen at skabe store forandringer ved at lave små forandringer, som så bliver til større og større forandringer.

God vind der ude – du kan klare den og du skal nok opnå dine forandringer.

Continue Reading

Få det rigtigt første gang

Der er mange der tænker at derers produkt/forretning eller hvad man nu vil kalde det skal være 100% perfekt og rigtig første gang. Til alle jer vil jeg blot sige ”Det kommer ikke til at ske!”. Der er nemlig ingen der for det 100% rigtigt første gang. Det mest sandsynlige der kommer til at ske hvis du forsøger tilgangen med at alt skal være perfekt fra starten, er at du aldrig kommer igang.  Hvis det rent faktisk lykkes for dig vil du opdage at dine antagelser, om hvordan og hvorlededs din forretning skulle være, var fokerte og at du har brug for justeringer.  På grund af dine tanker om at det hele skal være perfekt fra starten og at du efterfølgende opdagede at du ikke var det, vil du nu overveje at standse – du levede ikke op til dine egne høje forventninger.

Kunsten er derfor at balancere på det knivsæg hvor din forretning er perfekt fra starten og hvor produktet er godt nok til at man ikke skræmmer kunderne væk. Tag ikke fejl her, det er super vigtigt at dit produkt uanset om produktet er en service eller et reelt produkt er af god kvailitet. Kvalitet er nøgleordet for at komme frem med sin forretning. Der er sikker nogen der vil sige at det jo blot er et spørgsmål om at sænke prisen – men det er en alt for farlig vej at gå.

Tror du alle konkurrenterne har startet ud med at gøre tingene perfekt? Det har de næppe! De har nærmere lært af deres fejl og forfinet produktet under vejs.  Det de har gjort er at lære undervejs og derigennem blive bedre og bedre. Det samme er vejen frem for dig,  Lær af dine fejl undervejs, tag chancer og commit dig til at lære undervejs. Afprøv forskellige mini projekter/prototyper (jeg vil nærmere kalde dem prober) for at undersøge om der er kød nok på din ide til at køre den videre ud i livet. På den måde liver du konstant bedre og udvider din forretning stille og roligt uden den store risiko.

Tager man den tilgang til sin forretning er jeg sikker på at man kommer meget længere. Pludselig en dag er der ender kommer og spørger om hvordan du har opnået det du har opnået med din forretning. Du kender allerede svaret.

Continue Reading

Iværksættermesse, Århus 2013

Iværksættermesse

Jeg var på iværksættermesse i går, – i Århus. Det er første gang den bliver afholdt i Århus og jeg synes faktisk de gjorde det meget godt. Iværksættermessen er et inspirationsforum hvor netværk, rådgivning og vidensdeling er i højsædet.

Der var flere stande, både fra Iværkstter.nu og deres Iværksætterbog: Iværksætteri i praksis.

Er du selv iværksætter? Så vil en sådan messe helt sikkert være noget for dig.

Der blev holdt flere foredrag, men jeg nåede kun et med Martin Ferro-Thomsen. “IDÉERNE KOMMER AF SIG SELV. RESTEN ER HÅRDT ARBEJDE” om at få ideer og levendegøre dem efterfølgende.

Til sidst, efter at have summet lidt rundt mellem de forskellige stande og fået posen fyldt med tilbud og slikkepinde gik turen til sidst forbi WIB-Danmark som er mit nyt netværks organisation.

Alt i alt en hyggelig og summende atmosfære – så mon ikke de gentager successen til næste år også?

Hvor bliver du inspireret til din virksomhed? Kommenter gerne 🙂

Continue Reading

Get in touch

Stærke Sider

Skal vi snakke?